Toyota liderem polskiego rynku. Wzrost rejestracji we wrześniu o 38% rok do roku
- - Toyota zajęła we wrześniu pierwsze miejsce w Polsce, rejestrując 6 055 nowych samochodów
- - To wzrost aż o 38% rok do roku przy wzroście rynku o 8%
- - Udział Toyoty w rynku wyniósł 15,9%
- - Liczba 42 084 rejestracji od stycznia do września tego roku również sytuuje Toyotę na pierwszym miejscu
- - Corolla drugim, a Yaris trzecim najpopularniejszym samochodem w Polsce
- - Toyota C-HR, RAV4, AYGO i Yaris liderami w swoich segmentach
- - Prawie co drugi nowy samochód segmentu A to Toyota AYGO
- - W znacznej mierze na dobre wyniki Toyoty wpływa rosnąca popularność hybryd
- - Hybrydy stanowią 44,86% całkowitej liczby rejestracji Toyoty w Polsce
We wrześniu już po raz kolejny w tym roku Toyota zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku, notując 6 055 rejestracji w ciągu miesiąca i 42 084, licząc od stycznia do września. Wzrost rejestracji w porównaniu z wrześniem 2019 roku wyniósł aż 38%, zaś przewaga nad marką zajmującą 2. miejsce sięgnęła 16%.
„Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym klientom, że tak chętnie wybierają samochody z oferty Toyoty. Wrzesień zakończył się dla nas nie tylko pierwszym miejscem i sukcesem wielu naszych modeli, ale także spektakularnym wzrostem rejestracji w porównaniu do września ubiegłego roku. Zrobiliśmy wszystko, aby dostosować ofertę i sposób działania do potrzeb naszych klientów, wprowadzając innowacyjne rozwiązania takie jak internetowy salon Toyoty, zadbaliśmy o ciągłość dostaw, a nasza gama modelowa jest wyjątkowo nowoczesna i atrakcyjna. To sprawiło, że nasi klienci zarejestrowali w ubiegłym miesiącu aż o 38% więcej samochodów niż rok wcześniej, przy wzroście całego rynku o 8%” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Toyota najpopularniejsza wśród firm i osób prywatnych
Toyota zdominowała zarówno rynek flotowy, jak i segment nabywców indywidualnych. Firmy zarejestrowały we wrześniu 4 484 samochody Toyoty (+46% wobec września 2019 roku), co stanowi 15,3% udziału w tej części rynku. Osoby prywatne odpowiadają za 1 571 rejestracji samochodów marki (+20% rok do roku). Przekłada się to na 18-prodentowy udział w rynku nabywców prywatnych.
AYGO, Yaris, Toyota C-HR i RAV4 liderami segmentów
Najczęściej rejestrowanym samochodem Toyoty w ciągu miesiąca była Corolla, która zajęła drugie miejsce w kraju (1 889 aut, udział w segmencie 20%). Na trzecim miejscu znalazł się Yaris, najczęściej rejestrowany samochód segmentu B (1 363 auta, udział 25,8%). Liderami swoich segmentów są także Toyota C-HR i AYGO, które zanotowały odpowiednio 898 i 510 rejestracji. Udział Toyoty C-HR w segmencie kompaktowych SUV-ów wyniósł 18,7%, natomiast Toyota AYGO całkowicie zdominowała segment A, odpowiadając za aż 46,2% rejestracji małych samochodów. Toyota RAV4 zajmowała we wrześniu drugie miejsce i 13,2% rynku D-SUV z wynikiem 634 aut, zaś Camry była trzecim najchętniej wybieranym modelem segmentu D. Miesięczny wynik 486 aut stanowi 21,5% wszystkich rejestracji w tej klasie.
Licząc od stycznia do września 2020 roku, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce znalazły się cztery modele Toyoty. Corolla z wynikiem 12 601 aut zajęła drugie miejsce, na trzecim figuruje Yaris (10 509 aut), na szóstym RAV4 (6 099 aut), zaś na siódmym Toyota C-HR (6 044 aut). Wśród 10 najchętniej wybieranych samochodów największy wzrost zanotowała Toyota RAV4 – aż o 27,9%. Toyota C-HR, RAV4, Yaris i AYGO są w tym roku liderami w swoich segmentach.
Prawie co druga (44,86%) Toyota jest hybrydą
Samochody hybrydowe stanowią już 44,86% całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce – wynik ten wzrósł z poziomu 38%, notowanego w ciągu 9 miesięcy 2019 roku. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku na drogi wyjechało rekordowe 18 877 hybryd marki – aż o 9% więcej niż rok wcześniej.
Liderem rynku hybryd w Polsce jest w tym roku Corolla Hybrid, której sprzedaż wyniosła 7 633 auta. Drugie miejsce zajmuje model Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 4 450 rejestracji, zaś trzecie RAV4 Hybrid, którego zarejestrowano 3 877 razy.