- Corolla – najpopularniejszy samochód na świecie, wyposażony w napęd hybrydowy 4. generacji – jest produkowana w Europie;
- Stabilna pozycja Toyoty na europejskim rynku jest napędzane rosnącą popularnością hybryd marki;
- Dzięki najnowocześniejszej na świecie technologii hybrydowej Toyota jest liderem pod względem najniższej średniej emisji CO2 w Europie.
W ubiegłym tygodniu Toyota Spain sprzedała 3-milionowe auto hybrydowe (HEV) marki w Europie. Była to Corolla GR SPORT, którą odebrał jej nowy właściciel, Nicolás Jiménez. Wyprodukowana w Wielkiej Brytanii Corolla GR SPORT wyróżnia się na tle innych modeli z rodziny Corolli sportowym designem inspirowanym światem sportów motorowych.
Nicolás Jiménez wyjaśnił, że wybrał hybrydowy samochód Toyoty, ponieważ często porusza się po centrum Madrytu.
„Obecnie, przy ograniczeniach wjazdu do wielu miast, hybryda jest niezbędna. Nie rozważałem żadnej innej opcji niż samochód hybrydowy, ponieważ Strefy Niskiej Emisji (LEZ) docierają nie tylko do największych miast takich jak Madryt czy Barcelona, ale także do wielu innych” – powiedział właściciel 3-milionowej hybrydy Toyoty. – „Wybrałem Corollę GR SPORT, ponieważ dzięki niej czuję się o 30 lat młodszy. Jestem młody duchem i to jest wersja Corolli, która najbardziej mi odpowiada. Wybrałem się do salonu Toyoty po Yarisa Hybrid, ale kiedy zobaczyłem Corollę, zdałem sobie sprawę, że to auto idealne dla mnie. Jest kompaktowy, a jednocześnie pozwala zarówno wygodnie podróżować na duże odległości, jak i sprawnie poruszać się po mieście takim jak Madryt”.
Przekazanie jubileuszowego auta miało miejsce w salonie Toyota Comauto Sur w Madrycie. W uroczystości wziął udział prezydent i CEO Toyota Spain, Miguel Carsi.
„Dla Toyoty Spain dostarczenie 3-milionowego samochodu hybrydowego naszej marki w Europie to wielki zaszczyt. Po tym jak popularność hybryd Toyoty w Hiszpanii gwałtownie wzrosła, teraz z ogromną radością obserwujemy, że klienci szukający samochodów o bardziej sportowym charakterze coraz częściej zwracają się w stronę napędów hybrydowych. Nasze hybrydy są nie tylko oszczędne, ale równocześnie zapewniają bardzo dobre osiągi i dużą przyjemność z jazdy” – skomentował Miguel Carsi.
TME rozpoczęło sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów hybrydowych w 2000 roku, kiedy na europejskim rynku zadebiutował model Prius. Obecnie europejscy klienci mogą wybierać spośród 20 różnych modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa. W 2019 roku hybrydy stanowiły 52% całkowitej sprzedaży obu marek na europejskim rynku i 63% w Europie Zachodniej.
Długoterminowa strategia Toyoty, by skoncentrować się na popularyzacji napędów hybrydowych i wprowadzeniu ich do większości modeli, sprawiła, że firma stała się liderem niskoemisyjności w Europie. Dzięki temu Toyota z łatwością dostosowuje się do coraz surowszych norm emisji wymaganych w Unii Europejskiej. Samochody Toyoty z pełnym napędem hybrydowym najnowszej generacji z powodzeniem poruszają się po mieście w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez większość czasu jazdy.
„Sprzedaż trzech milionów samochodów hybrydowych w Europie to ważny moment, ponieważ podkreśla ogromną atrakcyjność naszych hybryd dla naszych klientów. Sukces w sprzedaży pojazdów hybrydowych stawia Toyotę na dobrej drodze do osiągnięcia celu 95 g/km emisji CO2, wyznaczonego przez Komisję Europejską na lata 2020 i 2021” – podkreślił Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe (TME).
Do tej pory na całym świecie Toyota sprzedała już ponad 15 milionów hybryd, co pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o ponad 120 milionów ton na całym świecie. Technologia hybrydowa Toyoty stanowi fundament strategii elektryfikacji pełnej gamy samochodów Toyoty za pomocą zelektryfikowanych napędów różnych typów. Zakłada ona, że do 2025 roku wszystkie modele Toyoty będą dostępne z napędem hybrydowym, hybrydowym plug-in, elektrycznym na baterie lub elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe.